Cengiz Tekin

Tekin (1977, Diyarbakır), 2017’den bu yana Loading’in kurucu ve yürütücülüğünü üstlenmektedir.

Diyarbakır’da yaşayıp üretmeye devam eden sanatçı, fotoğraf ve video çalışmalarında genellikle toplumsal yaşamın kök salmış gelenek, aile, inanç gibi unsurlarını ele alırken yaşadığı coğrafyanın gündemine işaret eder. Belgelemekten ziyade, ironik bir yaklaşımla ele aldığı sıradan görüntüleri, ima edilen rutini aksaklığa uğratan, tekinsiz formlarda sunar. Sanatçının çalışmaları İtalya, Yunanistan, Şili, Amerika, Almanya, İngiltere, İrlanda, İsviçre, Brezilya ve dünyanın pekçok yerinde sergilendi ve pekçok bienalde gösterildi. Çalışmaları arasında; 4. Mardin Bienali (2018), 2. Akdeniz Bienali (İsrail ,2013), 7. Santiago Video ve Yeni Medya Bienali, (Şili 2005), “Serbest Kick”, Ağırlama Bölgesi, 9. İstanbul Bienali (2005) ve “ Sev ya da Bırak ”, 5. Cetinje Bienali (Karadağ, 2004)’da sergilendi. Kişisel Sergileri; “Gökyüzündeki Duvar”, Atelier Marvy (İzmir, 2018), “Cennetten Hemen Önce”, PİLOT (İstanbul, 2016), Dahili Mevzular, PİLOT (İstanbul, 2013), Orjinal Mesaj, (Şener Özmen ile) Outlet Galeri (İstanbul, 2009). Sanatçının katıldığı çok sayıdaki grup sergilerinden bazıları; “Play and Rewind” Katonah Museum of Art (NY, Amerika 2018), “Uluslararası Sanatçı Filmleri” Istanbul Modern, (Istanbul, 2017), “When Home Won’t Let You Stay” Dieangewandte (Viyana, 2016), “Radical Atoms” Ars Electronica, (Linz, 2016), “İstanbul. Tutku, Neşe, Öfke” MAXXI (Roma, 2015), ” Her tercih diğer ihtimaller için bir dışlamadır”, SALT Beyoğlu (Istanbul, 2015), “Political Art and Resistance in Turkey” nGbK (Berlin, 2015), “Signs Taken in Wonder” MAK Museum (Viyana, 2013), “Beautiful Game” Ljubljana City Art Gallery, (Slovenya, 2012), “East by South West” Galerie Krinzinger, (Viyana, 2011), “İkinci Sergi” ARTER, (Istanbul, 2010), “Fantasy and Island” FRAC Corse, (Fransa, 2010), “Not Easy to Save the World in 90 Days” TANAS, (Berlin, 2009), “What About Power Relations?” Vzigalica Gallery of City Museum of Ljubljana, (Slovenya, 2008)